یزدفردا :نشست هماهنگي معاونين فني و اجرايي سرشماري نفوس و مسكن استان يزد برگزار شد

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا :نشست هماهنگي معاونين فني و اجرايي سرشماري نفوس و مسكن استان يزد صبح امروز به رياست علي نمازي قائم مقام مدير اجراي سرشماري و دبير ستاد هماهنگي استان برگزار شد.


  نمازي هدف از برگزاري اين نشست را معرفي و ايجاد هماهنگي بهتر در بين معاونين اجرايي در شهرستان‌ها و همچنين آشنايي بيشتر آنان با شرح وظايفشان عنوان كرد.


وي در ادامه راجع به فعاليت‌هاي صورت گرفته پيش از سرشماري 1390 اذعان نمود: به دنبال مصوبه هيات وزيران مبني بر برگزاري سرشماري عمومي نفوس و مسكن در هر پنج سال يكبار، طي سالهاي 1388 و 1389 دو نوبت سرشماري آزمايشي با هدف بررسي روش‌هاي اجرايي سرشماري و شناسايي نقاط ضعف و قوت آنها در برخي از مراكز استان‌ها، شهرستان‌ها و بعضي از مناطق كشور برگزار شد.


وي از ديگر اين فعاليت‌ها به بحث نيازسنجي از سازمان‌ها و دستگاه‌هاي اجرايي به منظور تعيين اقلام و شاخص‌هاي درخواستي(در يك سال گذشته) اشاره كرد.


نمازي زمان اجراي سرشماري 90 را دوم لغايت بيست و دوم آبانماه سالجاري ذكر كرد و افزود: نتايج مقدماتي سرشماري در اسفندماه امسال و نتايج نهايي و تفضيلي در تيرماه سال آينده منتشر خواهد شد.


وي در اين نشست همچنين در خصوص تركيب اعضاي ستاد هماهنگي در استان و شهرستان‌ها و نيز پرسشنامه‌هاي سرشماري توضيحاتي ارائه نمود.


دبير ستاد هماهنگي سرشماري عمومي نفوس و مسكن در استان يزد برآورد نيروي انساني مورد نياز براي رده‌هاي اجرايي در سطح استان را بيش از 1500 نفر عنوان كرد و تاكيد كرد: علاقمندان به همكاري در سرشماري 90 مي‌توانند حداكثر تا تاريخ دهم شهريورماه با مراجعه به سايتwww.amar.org.ir اقدام به ثبت‌نام نمايند.


وي در بخش ديگري از سخنانش در خصوص مراحل آموزش نيروهاي انساني كه طي سه مرحله صورت خواهد گرفت، گفت: در مرحله نخست كه از 13 شهريورماه آغاز مي‌شود، معاونين فني و آموزشي و مدرسان استان به تهران اعزام خواهند شد و مراحل دوم و سوم به ترتيب در استان و شهرستان براي ساير عوامل اجرايي سرشماري برگزار خواهد شد.


نمازي در پايان برخي از شرح وظايف‌هاي معاونين اجرايي را نيز يادآور شد.


جعفر رحماني معاون فني و آموزشي استان نيز در اين جلسه از معاونين اجرايي خواست تا در زمينه تجهيزات و ملزومات مرحله سوم آموزش كه در شهرستان‌ها برگزار خواهد شد و همچنين معرفي كارشناسان فني اجرايي، پيگيري و اقدام نمايند.


وي همچنين ضمن توضيحاتي در خصوص ثبت‌نام كنندگان هر شهرستان، از معاونين اجرايي خواست اقدامات لازم درخصوص تبليغات و اطلاعرساني براي ثبت نام متقاضيان را انجام دهند.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا